Ο «ρεαλισμός» ποτέ δε «γράφει» ιστορία. Ποτέ δεν αλλάζει την κατάσταση. Ο Ρήγας Φεραίος που ονειρεύτηκε την επανάσταση κι ο Παπαφλέσσας που την «εκβίασε», δεν είχαν «ίχνος» ρεαλισμού. Είχαν όμως δίκιο κι
απόλυτη
εμπιστοσύνη
στο
λαό.
Kι
η
ιστορία
δε
«θυμάται»
ποτέ
τους
«ρεαλιστές».
Το
ίδιοι
κι
οι
λαοί.
Αλλά «θυμάται»
και
τιμά
τους
«τρελούς».
Δηλαδή
τους
επαναστάτες.
Η ιστορία δε γράφεται με «διαπραγματεύσεις» και «διαλόγους». Η ιστορία όλων των λαών του κόσμου και πάνω απ΄ όλα των Ελλήνων, αυτό δείχνει. Ο Κολοκοτρώνης δεν πήγε σε «διάλογο» στα Δερβανάκια. Κι ο Διάκος
δεν
πήγε
για
«διαπραγματεύσεις»
στην
Αλαμάνα.
Η ιστορία δε γράφεται μέσα στα πλαίσια της όποιας «νομιμότητας» της εκάστοτε εξουσίας. Τότε «νόμος» ήταν ότι έλεγε ο Σουλτάνος κι ο Μέτερνιχ. Όλοι οι αγωνιστές του 1821 ήταν λοιπόν τότε ... «παράνομοι». Ποτέ η ιστορία δεν προχώρησε μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας της παλιάς τάξης, αλλά προχώρησε «σκίζοντας» τους νόμους και τις συμφωνίες των μεγάλων και των ισχυρών και βάζοντας «νέο δίκαιο», σύμφωνο με
τα
συμφέροντα
των
ανθρώπων,
με
τις
ανάγκες
της
κοινωνίας
και
με
τα
βήματα
της
ιστορίας.
Κι
αυτή
η αέναη
διαδικασία
δε
θα
σταματήσει
ποτέ.
Η ιστορία «δε νοιάζεται» για τη διάρκεια της ζωής του κάθε ανθρώπου. Δεκάδες γενιές ανθρώπων έζησαν με
τουρκοκρατία
και
πόνεσαν,
επαναστάτησαν
και
μάτωσαν,
χωρίς
να
δουν
τη
λευτεριά
τους.
Όμως
αυτοί την
έφεραν
τη
λευτεριά.
Χωρίς
αυτούς
δε
θα
είχε
έρθει
ποτέ
η
«κρίσιμη
ώρα»
της
επανάστασης.
Ο
αγώνας συχνά
είναι
μακροχρόνιος.
Κι
απαιτεί
υπομονή
κι
επιμονή.
Κι
η
αποτελεσματικότητα
ενός
τέτοιου
αγώνα
δε φαίνεται
πάντα
εύκολα.
Ο
ιστορικός
χρόνος
είναι
πολύ
μεγαλύτερος
απ΄
τη
ζωή
του
καθενός
μας.
Όλοι οι κατακτητές και καταπιεστές όπου γης, μιλούσαν πάντα «ενάντια στη βία». Κι εννοούσαν ενάντια στη λαϊκή βία. Ενάντια στην επαναστατική βία. Φυσικό ήταν. Και φυσικό είναι και σήμερα αυτοί που φέρνουν τη δυστυχία στο λαό να ζητούν «ηρεμία», «καλό κλίμα» και «μη βία». Αυτοί που καταδικάζουν τα παιδιά του λαού στις πρόσκαιρες καταρτίσεις και τις εφήμερες δεξιότητες και τους στερούν την ομορφιά της γνώσης και της μόρφωσης, είναι φυσικό να φοβούνται την αντίδρασή τους.
Η βία δεν είναι ούτε καλή, ούτε κακή, εξ ορισμού. Είναι άλλες φορές προοδευτική κι άλλες αντιδραστική. Η Γαλλική κι η Αμερικάνικη Επανάσταση, ήταν «προοδευτική βία» μέσα στην ιστορία, γιατί την έσπρωξε προς τα εμπρός. Η βία των ΦΑΣΙΣΤΩΝ, της Χρυσής Αυγής σήμερα, ή η βία των τάνκς στο Πολυτεχνείο, ή η βία των αμερικανόδουλων δικτατορικών καθεστώτων, ήταν και είναι αντιδραστική, γιατί επιχειρεί να επιβάλλει εξουσίες και πολιτικές αντιλαϊκές. Επιχειρεί να καθυστερήσει την ιστορία. Η βία των λαών που απαιτούν καλύτερη ζωή και δικαιώματα, που ζητούν να καρπώνονται οι ίδιοι τον πλούτο που παράγουν κι όχι κάποια παράσιτα, αυτή
η
βία
είναι
νόμιμη
και
δικαιολογημένη, δεν είναι βία τυφλή δεν στρέφεται ενάντια σε ανυποψίαστους και αθώους, δε φορά κουκούλα...
Συνεχίζουμε να αντιγράφουμε τα μηνύματα της λαϊκής επανάστασης του 1821, γράφοντας τις δικές μας παρακαταθήκες
για
τον αυριανό ξεσηκωμό
του
λαού
μας
ενάντια
σ΄
όσους
τον
καταπιέζουν
σήμερα. Η ΜΟΝΗ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΑΟΙ. Τίποτα δεν είναι αδύνατο για το λαό και την ιστορία. Ο λαός πάντα στο τέλος επιβάλλει το δίκιο του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου