Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΕΛΟΣ Α΄ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΕΝΙΟΣ


Φθάσαμε την Πέμπτη το απόγευμα  3-4-08.Στην προγραμματικού χαρακτήρα σύσκεψη την επομένη αναφερθήκαμε στο τι έχουμε κάνει ο καθένας στον τομέα του και στο τι πρέπει να προγραμματιστεί στο    τέλος του έτους, με δεδομένο ότι έκλεισαν τα τρία χρόνια και πρέπει να παραχθούν τα τελικά προϊόντα.. Δόθηκε έμφαση από τη δική μας αντιπροσωπεία στο περιεχόμενο των δράσεων ώστε να έχουμε παιδαγωγικά αποτελέσματα κυρίως και όχι μόνο λειτουργικά που θα πληρούν τυπικά τις προγραμματικές συμβάσεις του κάθε εταίρου. Παρουσιάστηκαν οι εργασίες του κάθε εμπλεκόμενου σχολείου και οι δάσκαλοι των αντίστοιχων τάξεων μίλησαν για τον τρόπο που εργάστηκαν και το μήνυμα που μεταφέρουν από τις τάξεις και τα σχολεία τους. Επειδή βαδίζουμε στο τρίτο έτος και θα δημιουργηθεί ένας συλλογικός τόμος με  μύθο εικονογραφημένο από τα παιδιά όλων των εμπλεκόμενων χωρών, κατόπιν αντίστοιχων «διαγωνισμών» στα σχολεία, καθορίστηκαν οι ημερομηνίες σε αυστηρά πλαίσια ώστε στο κλείσιμο του έτους να έχουμε τα τελικά αποτελέσματα. Από το σχολείο μας δημιουργήθηκε αναμνηστικό λεύκωμα με ζωγραφιές των παιδιών και των δράσεων των συναδέλφων στις επισκέψεις σε αυτά τα τρία έτη ώστε να αποτελεί έναν συνδετικό κρίκο του παρελθόντος με το μέλλον.
Μας απασχόλησε το ζήτημα της συνέχισης του προγράμματος αφού πλέον έχει ενταχθεί στη διά βίου μάθηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όμως αυτό αφορά στις πολιτικές των εθνικών κυβερνήσεων των εταίρων που είναι διαφοροποιημένες ως προς τη διάρκεια. Τα θετικά αποτελέσματα, η αγαστή συνεργασία μεταξύ των σχολείων του προγράμματος θεωρούμε ότι επιβάλλουν αλλαγές σε μια τέτοια κατεύθυνση που είναι επωφελής για όλους με άμεση φυσικά προοπτική και τη διεύρυνση των εταίρων μας.
Εκ μέρους του σχολείου μας κατατέθηκε η πρόταση το έτος 2009, που είναι έτος προετοιμασίας της νέας αίτησης να γίνει διεθνής συνάντηση στο νησί σε συνδιοργάνωση με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, που ήδη αποδέχτηκε το αίτημά μας μετά από επαφή μαζί της μετά την επιστροφή μας, ώστε να φιλοξενηθούν εκπρόσωποι των σχολείων που εμπλέκονται στο πρόγραμμα και να γίνει ημερίδα αφιερωμένη στα εκπαιδευτικά συστήματα της κάθε χώρας, ως δράση παράλληλη και επικουρική της συνεργασίας σχολείων από διαφορετικές χώρες.Ήδη ως σχολείο εργαζόμαστε πάνω σ’ αυτό και προσδοκούμε στην αρωγή σας σε προκύπτοντα ζητήματα που θα απαιτήσουν διακρατική συνεννόηση.

Μετά τα παραπάνω περάσαμε στις αίθουσες και παρακολουθήσαμε τη γιορτή υποδοχής των παιδιών και είδαμε τους χώρους του σχολείου. Το Σαββατοκύριακο ξεναγηθήκαμε σε ένα ΚΠΕ στην περιοχή του Ποδαρά στο Τρόοδος  σε μουσεία της περιοχής και Αγία Νάπα.
Τη Δευτέρα 7/4/08 συναντηθήκαμε με αντιπροσωπεία της δημοτικής αρχής Λευκωσίας και παραδώσαμε αναμνηστική πλακέτα τόσο του προέδρου της ΤΕΔΚ Χίου με δεδομένη την ιδιότητα του υποφαινόμενου ως δημοτικού συμβούλου, όσο και βιβλία του δημάρχου Χίου. Ενημερωθήκαμε κυρίως σε ζητήματα τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και για την τραγωδία της Κύπρου. Σημαντικό είναι το γεγονός της άγνοιας που δηλώθηκε εκ μέρους των εταίρων μας για το πρόβλημα της Κύπρου, αλλά και  της εύλογης απορίας τους, αφού η Κύπρος είναι μέλος της ΕΕ γιατί αυτή δεν παρεμβαίνει υπέρ των συμφερόντων της, αλλά ανέχεται την αδιαλλαξία των στρατοκρατών της Άγκυρας , ερώτημα λίαν αποκαλυπτικό για το ρόλο του καθενός και των συμφερόντων που εξυπηρετεί η ΕΕ  στη διεθνή σκηνή. Επισκεφθήκαμε ξανά το σχολείο Αρεδιού . Οι εργασίες όλων εκτέθηκαν σε μια ειδική αίθουσα του Γυμνασίου Αρεδιού αυτή τη φορά, στην οποία έγινε και μια θαυμάσια παρουσίαση του μύθου του δράκου με τον Αγ. Γεώργιο από τα παιδιά του νηπιαγωγείου με παρουσία των αρχών του τόπου, των γονέων, των ιθυνόντων του ΥΠΕΠΘ Κύπρου, στους οποίους εκ μέρους του σχολείου μας παραδόθηκαν και πάλι αναμνηστικά δώρα σε ένδειξη τιμής της προσπάθειας των εκεί συναδέλφων αλλά και της στήριξης που τους παρεσχέθη. Παρακολουθήσαμε αυτή την  εκδήλωση προς τιμή μας και το βράδυ η συνάντηση με όλους τους εταίρους, έληξε με ένα παραδοσιακό Κυπριακό  γλέντι με παραδοσιακή μουσική και χορούς που ανέδειξαν μέσα σε ένα συγκινητικό  κλίμα πάνω απ’ όλα τη φιλία και αλληλεγγύη των λαών που πάντα βρίσκουν τον κοινό τόπο συνεύρεσης και συνεννόησης, τόσο στα εκπαιδευτικά όσο και στα γενικότερα προβλήματα.
 Το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου είναι σχεδόν  όπως της Ελλάδας με μικρές διαφορές στα αναλυτικά προγράμματα και στα ωράρια. Οι μισθοί είναι μιάμιση φορά μεγαλύτεροι από τους δικούς μας, οι παρεχόμενες δαπάνες περισσότερες και τα στελεχικό δυναμικό μόνιμο και όχι εναλλασσόμενο με διατήρηση του επιθεωρητή, με βάρος στην τυπικότητα και λιγότερο στην ουσία, αποδεικνύοντας το ορθό των θέσεων εκέινων των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα που μιλούν για σχολικούς συμβούλους με έμφαση στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού  έργου σε όλες τις συνιστώσες του και όχι των εκπαιδευτικών, η οποία εμπεριέχει τυπικά και χειραγωγητικά στοιχεία μόνον.
Υπεύθυνος φορέας του εκπαιδευτικού σχεδιασμού είναι το δημόσιο, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στα αναλυτικά προγράμματα. Η τοπική αυτοδιοίκηση φαίνεται να εμπλέκεται στους πόρους που μετακυλίονται στους πολίτες. Η αίσθησή μας είναι ότι διατηρούν τον κεντρικό σχεδιασμό που οδηγεί σε ενιαία εκπαίδευση και όχι πολυδιάσπαση. Η συνεργασία με τις άλλες χώρες θα συνεχιστεί σε επίπεδο παραμέτρων των προγραμματικών συμφωνιών. Συμφωνήθηκε, όπως αναφέρθηκε ήδη, να δημιουργηθεί μια ιστορία από τα παιδιά με βάση το νερό, σε παραμυθική μορφή, να μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες και να βρίσκεται σε όλους τους δικτυακούς τόπους των σχολείων. Καθοριστήκαν οι ημερομηνίες για προπαρασκευαστική επίσκεψη στην BURELA της ΙΣΠΑΝΙΑΣ στις 2 Οκτώβρη για σχεδιασμό του νέου προγράμματος με τίτλο HEALTHY MIND IN A HEALTY BODY που παραπέμπει στο δικό μας ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιές.».
 Με την επιστροφή μας έγινε ενημέρωση και παρουσίαση των όσων διαδραματίστηκαν στην Κύπρο στους συναδέλφους του σχολείου και στους μαθητές μας, ορίστηκε ημερομηνία με το πέρας του σχολικού έτους να παρουσιαστούν οι δράσεις του προγράμματος μαζί με τις άλλες σχολικές εκδηλώσεις, δραματοποίηση του μύθου- πρόκειται για δημοτικό τραγούδι- και δόθηκε δελτίο τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Επίσης θα γίνει ηλεκτρονική παρουσίαση των τριών ετών του προγράμματος στους γονείς, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τους στόχους του αλλά και να κρίνουν και να συγκρίνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου